facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Już 1 maja, we wrocławskim Firleju, wystąpi, pochodzący z Austrii muzyk, kompozytor i improwizator - Christian Fennesz. W swojej twórczości artysta wykorzystuje gitarę oraz komputery.



Powstające przy użyciu takiego instrumentarium dźwięki nie są łatwe do jednoznacznego scharakteryzowania. Pobrzmiewają w nich różne inspiracje – noise, ambient, drone, glitch. Fennesz urodził się w Austrii w 1962 roku. Po raz pierwszy zetknął się z gitarą (i rozpoczął naukę gry na tym instrumencie) w wieku ok. 8 lat. Następnie studiował na wydziale muzyki w szkole artystycznej. Jako samodzielny twórca debiutował EP'ką „Instrumental” wydaną w 1995 roku.

Dwa lata później pojawił się jego pierwszy długometrażowy materiał - „Hotel Paral.lel”. Wydawnictwo to pozostaje do dzisiaj chyba najbardziej mroczną i hałaśliwą płytą w dorobku artysty. W porównaniu z np. „Endless summer” (2001 r.), na „Hotel Paral.lel” mniej jest przestrzeni i światła, za to wiele szumów, trzasków i hałaśliwych partii, które nagle wyłaniają się z bardziej ambientowych pasaży. Fennesz nie stoi ze swoją muzyką w miejscu – próbuje on konsekwentnie realizować pewną wizję, jednak ta ostatnia nie jest czymś statycznym, ale nieustannie ewoluuje i rozwija się. W jego twórczości konsekwencja nie jest tożsama z ciągłą reprodukcją raz wypracowanych motywów i rozwiązań.

Austriacki muzyk nie stroni również od współpracy z innymi artystami. Ma na koncie np. płytę nagraną wspólnie z japońskim kompozytorem, autorem muzyki filmowej oraz aktorem Ryuichim Sakamoto. Album ten (noszący tytuł „Cendre”) łączy elektronikę Fennesza z fortepianowymi partiami granymi przez Sakamoto. W efekcie słuchacz otrzymuje bardzo ciekawą mieszankę dźwięków, stanowiącą jak najbardziej spójną całość. Wśród innych muzyków, z którymi Fennesz nagrywał lub koncertował, znajdują się również Mike Patton, Jim O'Rourke, Oren Ambarchi czy David Sylvian.

Dla pierwszego z wymienionych współpraca z Christianem nie stanowiła pierwszego kontaktu z szeroko pojętą muzyką elektroniczną – wcześniej wokalista Faith No More współpracował bowiem z Masamim Akitą (Merzbow) w ramach projektu Maldoror, czego dokumentacją jest pochodząca z 1999 r. płyta „She”. Występując wspólnie z Fenneszem, Patton dodawał do tworzonych przez niego dźwięków swoje eksperymenty wokalne (a potrafi on robić ze swoim głosem bardzo ciekawe rzeczy, co usłyszeć można na jego solowych nagraniach – np. na wydanej przez Tzadik płycie „Adult Themes For Voice”). Współpraca ta po raz kolejny pokazała bardziej mroczne i hałaśliwe oblicze muzyki Fennesza.

Christian nie ogranicza się ze swoją twórczością jedynie do aktywności studyjnej – owszem, nagrywa płyta, ale również chętnie koncertuje. Pytany o to, czy jego zdaniem muzyka elektroniczna nadaje się na scenę, odpowiada: „Tak jak malarz musi znaleźć galerię dla swoich prac, tak muzyk musi być na scenie.”. W 2012 roku Austriak występował w Polsce w ramach Off Festivalu w Katowicach, gdzie nie tylko miał okazję zaprezentować swoją muzykę zgromadzonej publiczności, ale także został mianowany przez organizatorów kuratorem jednego dnia sceny eksperymentalnej. W tym roku Fennesz powróci do Polski i zagości na wrocławskim festiwalu Asymmetry.

Koncert Christiana Fennesza
1 maja, Wrocław, klub Firlej
Bilety: ticketpro.pl, ekobilet.pl, asymmetryfestival.pl, Empik, klub Firlej.

http://www.firlej.wroc.pl/
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?