facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Po pięciu latach milczenia krakowski projekt Spinofonia przedstawia nowy album. Co ciekawe, ‘’Dwójkę’’ w całości wypełnia muzyka instrumentalna. Wszystkie kompozycje zostały wymyślone i zaaranżowane przez lidera formacji – Dawida Kielara. W sesji nagraniowej wykorzystano perkusję elektroniczną, perkusjonalia, piano cyfrowe, syntezatory oraz rozmaite wtyczki VSTi.

A zaczyna się od odgłosów natury i nastrojowej partii fortepianu. Lider Spinofonii zabiera nas w muzyczną podróż w nieznane… ‘’Czarny bursztyn’’ na pewno przypadnie do gustu fanom progresywnych i jazz – rockowych form. Trochę jednak przeszkadza brak ‘’żywej’’ perkusji.

Bardziej odlotowy, kosmiczny charakter ma ‘’Magnetyczny charakter.’’ Skonstruowana na zapętlonej melodii piosenka ‘’Bonjour madame Catherine’’ (Deneuve?) przywodzi mi na myśl wczesne dokonania Vangelisa.

W ‘’Kapitanie Fidze’’ instrumenty klawiszowe w pomysłowy sposób imitują kwartet smyczkowy. Dużo uroku ma liryczna ballada ‘’Garść kropel deszczu’’, z nastrojową grą gitary akustycznej. Na wyróżnienie zasługuje także lekko orientalizujący ‘’W teatrze snów.’’

Moim faworytem na płycie jest ‘’Na skrzydłach anielskich’’. Ten utwór ma w sobie taki błogi spokój. Nawet nie przeszkadza mi obecność elektronicznej perkusji. Niespodzianką jest mocniejsze brzmieniowo ‘’Katana’’ i ‘’Spinosaurus’’, będące zapewne hołdem dla sympatyków heavy metalu. Szkoda tylko, że zaprogramowane gitary brzmią sztucznie.

Summa summarum - efekt końcowy jest interesujący. Utwory są krótkie, ale dzieje się w nich naprawdę wiele. ‘’2’’ to prawdziwa dźwiękowa mozaika – od rocka progresywnego, przez jazz, synth pop, a nawet muzykę filmową i konkretną (szum morza, tykający budzik, ‘’koncert’’ świerszczy).

Największym minusem ‘’Dwójki’’ jest brak ‘’żywych instrumentów.’’ Niektóre kompozycje brzmią sztucznie (np.: ‘’Karuzela’’ i ‘’Kompas Oriona’’, które mogłyby posłużyć jako podkład do old schoolowych gier komputerowych). Nie zmienia to jednak faktu, że mamy do czynienia z muzyką ambitną, nieszablonową, wolną od wszelkich stylistycznych ograniczeń.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?