facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

iNCAL jest solowym dziełem Jędrzeja Nawary (wokalisty, pianisty, autora muzyki oraz tekstów). Uwagę przykuwa już bardzo ekspresyjna okładka (zdjęcie ‘’Koncert Wrocławski’’ z 1945 roku Krystyny Gorazdowskiej). Zawartość muzyczna ‘’Regulaminu na lato’’ także intryguje – połączenie fortepianowych fraz, ciepłego głosu Jędrzeja i … różnorodnych dźwięków uzyskanych za pomocą smartfonu. Cały koncept takiego oryginalnego podejścia do tworzenia został przedstawiony wewnątrz digipacku.

‘’Początek’’ to dziwaczne elektroniczne scratche zespolone z delikatnymi dźwiękami fortepianu. W spokojnej, lekko jazzującej kompozycji tytułowej pojawiają się dodatkowe qasi ‘’butelkowe’’ brzmienia. Uwagę zwraca poetycki tekst:

‘’Nigdy nie łap do słoika wolno spadających gwiazd…
Nigdy nie bój się burzy, która czasem w twojej głowie jest.’’

Wspaniale słucha się refleksyjnego ‘’Królestwa traw’’, z charakterystycznymi pauzami w śpiewie i akordach fortepianu. ‘’Czekając na…’ urzeka swym spokojem i budującymi nastrój orkiestralnymi aranżacjami.

Letnia atmosfera zostaje przywołana w piosenkach ‘’Fale’’ (z deklamowanym przez Antka Nawarę tekstem i, tworzącym tło, ambientowym podkładem muzycznym) oraz ‘’Drzwi do lata’’, z pulsującym rytmem i obrazowymi słowami:

‘’Szukam drzwi do lata.
W moim sercu zima
Szukam drzwi do lata
Dłużej nie wytrzymam.’’

W ‘’O tym, co zostanie na końcu dobrego dnia’’ bardzo podobają mi się ciekawie rozplanowane dźwięki różnych dzwoneczków, które tworzą niesamowity, baśniowy nastrój.

Najbardziej przebojowym utworem, skonstruowanym na bazie elektronicznego, perkusyjnego beatu i funkowej grze gitary basowej, jest ‘’Cisza.’’ Estetyka popu zostaje pomysłowo zestawiona z formą piosenki poetyckiej. W tekście zostaje wyrażone pragnienie zatrzymania się i pobycia razem we dwoje w milczeniu:

‘’Po co krzyk, no po co nam?
Wystarczy, że krzyczy już cały świat.’’

Album wieńczy suita ambientowo – poetycka w postaci ‘’Samolotu.’’ Pobudzający wyobraźnię tekst deklamuje Henryk Nawara. Brzmi to jak coś na kształt ścieżki dźwiękowej z wypowiedzią głównego bohatera. W drugiej części kompozycji pojawia się jeszcze, zaśpiewany przez Jędrzeja, krótki tekst:

‘’Nie chcę być tak blisko, tak daleko
Każdy taki wybór rozbija mnie na pół
Ale wiem, że kiedyś, mimo wszystko, znajdziemy się znów.’’


Utwór bardzo powoli się wycisza, a długo wybrzmiewający dźwięk sprawia, że czujemy się tak, jakbyśmy byli podczas lotu samolotem. Ponownie pojawiają się elektroniczne brzmienia przypominające odgłos płyty cd, kręcącej się w odtwarzaczu…

Przy muzyce z ‘’Regulaminu na lato’’ naprawdę można się wyciszyć i choć na chwilę stanąć w miejscu. Mimo programowo ograniczonego instrumentarium płyta jest bogata i kolorowa brzmieniowo. Utwory mają formę swobodnych impresji muzycznych z fortepianem i głosem Jędrzeja w rolach głównych. Do tej płyty na pewno będę często wracał.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?