facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

‘’Kiedy pierwszy raz w internecie odkryłem pieśń ‘’Ta wiara’’, którą Anawa nagrała z Andrzejem Zauchą, porwała mnie jej rock’n’rollowo – hendrixowska energia. Od razu zapragnąłem dołączyć tę kompozycję do własnego repertuaru.’’ Maciej Lipina (śpiew, gitara, fortepian melotron, clavintet, fisharmonia, wurlitzer) dał się poznać jako muzyk związany z zespołem Ścigani. ‘’Anawa 2.0’’ to wyjątkowa pozycja w dyskografii artysty bo zawiera interpretacje piosenek z legendarnej płyty ‘’Anawa & Andrzej Zaucha’’ z 1973 roku.

Na albumie znajdują się nowe, nieraz zaskakujące, nowe aranżacje piosenek Anawy & Andrzeja Zauchy. ‘’Kto wybiera samotność’’ został zaśpiewany przez Maćka z bluesowym akompaniamentem gitary (w oryginalnej wersji był to chór). Od razu rzuca się w uszy ciepła, lekko zachrypnięta barwa głosu Maćka (przypominająca mi trochę Stanisława Soykę).

Dalej jest równie ciekawie i frapująco. ‘’Człowiek miarą wszechrzeczy’’ stał bardziej rockowy (zachowano akustyczny wstęp oraz chór). Cieszy też pyszne gitarowe solo. Bardzo dobrze się słucha ‘’Abyś czuł’’, w którym Maciej zaśpiewał z Natalią Grosiak (znaną z Mikromusic). Podoba mi się pomysłowo zaaranżowany psychodeliczny ‘’środek’’ kompozycji oraz skrzypce Jana Gałacha. W finale Maciej ponownie gra wyśmienite solo gitarowe.

W ‘’Widzialności marzeń’’ wstęp jest zagrany na clavinecie i dodano wielogłowe partie wokalne Maćka. ‘’Ta wiara’’ stał się silniej zrytmizowany w stosunku do oryginału, co wpłynęło na przebojowość nowej wersji.

‘’Stwardnieje ci łza’’ został mocno zwolniony i przerobiony na …..reagge. Podobają mi się chóralne partie wokalne w finale, co nadaje tej kompozycji patetyzmu. ‘’Linoskoczek (Tańcząc w powietrzu)’’ w wersji Maćka jest bardziej energetyczna i ekspresyjna.

W ‘’Uwierz w nieznane’’ bardziej zróżnicowano warstwę rytmiczną i wprowadzono długie, psychodeliczne solo gitary. Moim faworytem jest ‘’Kto Tobie dał’’, w którym Maciej pokazuje szeroką paletę swoich wokalnych możliwości.

‘’Nie przerywajcie zabawy’’ prezentuje się bardziej rockowo, a do tańca skłania żywa, nieco ureggowiona rytmika. Na płytę trafiły jeszcze dwa utwory: urockowiona wersja ‘’Dni których jeszcze nie znamy’’ Marka Grechuty’’ oraz wersja radiowa ‘’Abyś czuł.’’

‘’Anawa 2.0 to interesujące i twórcze spojrzenie na dokonania Anawa & Andrzej Zaucha. Podoba mi się to, że nowe wersje nie są wierną kopią oryginałów – są ciekawym i nieraz zaskakującym odczytaniem dawnych utworów. ‘’Anawa 2.0’’ z czystym sumieniem można polecić wszystkim wielbicielom klasycznego rocka nie tylko tego z lat 70-tych).

‘’W muzyce ‘’Anawy’’ zawsze przemawiało do mnie przede wszystkim brzmienie organicznych instrumentów o naturalnych, ciepłych barwach. Muzyka z tamtego okresu to prawdziwa sztuka, bez użycia komputerów, syntetyczności i sztuczności. To wspaniałe, głębokie, wielowarstwowe teksty oraz wielowymiarowe kompozycje muzyczne.’’ (Maciej Lipina).
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?