facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Jules Maxwell to autor tekstów i kompozytor najbardziej znany ze współpracy z Dead Can Dance. Cztery lata temu nagrał bardzo wartościową płytę z samą Lisą Gerrard. Teraz przyszedł czas na współpracę ze sławną, portugalską wokalistką fado – Liną. To piękne połączenie dwóch kultur – z Belfastu i Portugalii.

Już sama okładka nawiązuje stylistycznie do ‘’Burn’’ z Lisą Gerrard. I w tym przypadku mamy przed oczyma fotografię przedstawiającą zwierzę (czyżby to był koń)?

Lina śpiewa w poruszający, bardzo emocjonalny sposób, a jej aksamitny, lekko drżący głos ma wielką moc. Prawdziwa magia zaczyna się wraz z piosenką ‘’Arde sem se ver’’, gdzie delikatny podkład muzyczny jest podstawą dla wspaniałej Liny.

Duże wrażenie zrobiła na mnie pieśń ‘’Nao deixei de Ser Quen Son’’, utrzymana w rytmie walca. Prawdziwa elegancja i szyk. Kompozycja tytułowa nawiązuje trochę do muzycznego impresjonizmu. Dominują pastelowe brzmienia i dochodzący jakby z oddali głos Liny.

Takich urzekających nagrań jest na tej płycie znacznie więcej. Wiele pozytywnej energii i uśmiechu ma w sobie bardzo rytmiczna piosenka ‘’Milagres.’’ Jak na ten typ muzyki jest to utwór całkiem przebojowy.

Do stylistyki Dead Can Dance najbardziej nawiązuje patetyczne i majestatyczne ‘’Requiem.’’ Nawet głos Liny przypomina trochę interpretacje Lisy Gerrad. Majstersztyk.

Na wyróżnienie zasługuje także, pełna ciepła i elegancji, kompozycja ‘’A flor de Roma.’’ Warto zwrócić uwagę na zamykającą płytę, zaśpiewaną wyjątkowo po angielsku, pieśń ‘’When are they coming’’. Powtarzane przez wokalistkę frazy czynią ten utwór bardziej hipnotycznym i wciągającym.

Reasumując – to kolejny (obok ‘’Burn’’ z Lisą Gerrard) niezwykle udany owoc artystycznej współpracy z portugalską wokalistką. Artyści dobrze się razem uzupełniają – nikt z nich nie wychodzi na pierwszy muzyczny plan. ‘’Terra mae’’ wysłuchałem z dużą przyjemnością. Ciekawe, z kim teraz Jules Maxwell nawiąże współpracę? Czak pokaże.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?